• Lehdistötiedotteet
  • Tuotteita koskevat lehdistötiedotteet

Huomiota herättämättömät palosuojakanavat

OBO Bettermannin PYROLINE® Rapid nyt saatavana puhtaanvalkoisena

OBO Bettermannin palosuojakanavien avulla voidaan käyttöalueesta riippuen rajoittaa tulipaloa ja estää tulen ja savukaasujen leviäminen hätäpoistumis- ja pelastusteille jopa 120 minuutin ajan. Huomio kiinnittyy helposti seiniin ja kattoihin asennettuihin palosuojakanaviin ja ne voivat heikentää tilan tai rakennuksen yleisvaikutelmaa. Sen vuoksi OBOn palosuojakanava PYROLINE® Rapid on nyt saatavana myös puhtaanvalkoisella pinnalla. Pienten ulkomittojensa ja neutraalin värinsä ansiosta se mukautuu huomaamattomasti yritysten, sairaaloiden ja julkisten rakennusten, koulujen ja museoiden kokonaissisustukseen.

PYROLINE® Rapid on testattu ja tyyppihyväksytty palo-osastoinnin säilyttävä, hätäpoistumisteiden kanava paloluokkiin I 30 - I 120 standardin DIN 4102 osan 11 mukaisesti. Tulipalossa sen laajeneva sisäpinnoite eristää tehokkaasti palokuorman ja estää palon leviämisen. Pienistä ulkomitoistaan huolimatta kanavan hyötypoikkipinta on suuri ja siihen voidaan asentaa 30 kg/m kaapelia.

PYROLINE® Rapid palosuojakanavaan kuuluu laaja valikoima mittojen mukaisia muotokappaleita, joiden avulla asennus sujuu nopeasti ja helposti.