• Lehdistötiedotteet
  • Tuotteita koskevat lehdistötiedotteet

Tikashyllyjen uusi sukupolvi

Menden. "Tikashyllymme ovat erittäin vakaita ja niissä on paljon asennusta helpottavia yksityskohtia", kertoo Michael Schmidt, OBO Bettermannin tikas- ja kaapelihyllyjen tuotehallinnan, tuotekehityksen ja tutkimuksen johtaja. OBO on nyt kehittänyt luotettavat tikashyllyt kokonaan uudelleen ja optimoinut ne teollisuuskäyttöön. Erityisrakenteensa ja älykkäiden pienojensa ansiosta niissä on entistä enemmän asennustilaa kaapeleille ja joustavat asennusmahdollisuudet vaaka- ja pystysuuntaiseen asennukseen.

Uusien pienojen innovatiivinen hitsaus suoraan tikashyllyn alalaippaan muodostaa vankan ja erittäin kestävän liitoksen. Alhaalla oleva piena tuottaa lisäksi erittäin suuren asennustilan kaapeleille ja johdoille. Sen tarkkaan harkitun rei'ityksen ansiosta piena täyttää täydellisesti erilaisten teollisuusasennusten vaatimukset. Pienoihin voi kiinnittää molemmille puolille sopivia kaarikiinnikkeitä. Kun tikashyllyjä käytetään nousutikkaina asennustilan voi käyttää optimaalisesti, jolloin kapeammat ja siten edullisemmat tikashyllyt ovat asennukselle riittäviä.

Tällöin materiaalien monipuolisuus on hyödyksi. Tikashyllyt ovat saatavina kuumasinkittyinä ja upottamalla kuumasinkittyinä kuten myös ruostumattomasta teräksestä A2 ja A4 valmistettuina malleina. Lisäksi uudet tikashyllyt voidaan pulverimaalata. Kaikki mallit ovat OBOn korkeiden laatustandardien mukaisia. Niiden vakaus ja korroosiosuojaus on testattu yrityksen omassa BET-testauskeskuksessa.

Hitsattujen tikashyllyjen etuna on myös käytännöllinen lisätarvikevalikoima. Suuresta kaarikiinnikevalikoimasta löytyvät sopivat kiinnikkeet kaikenlaisiin asennustilanteisiin. Täysin uusi rakenneosa, monitoiminen jatkokappale mahdollistaa joustavat muodon ja suunnan muutokset. Jatkokappaleen sivuprofiilit voi mukauttaa jokaisen kulman ja asennustilan mukaisesti. Sen avulla voi tehdä sekä symmetrisiä että epäsymmetrisiä kavennuksia. OBOlla on sopiva rakenneosa myös alueille, joille on odotettavissa lämpölaajenemista tai tehdään laajenemissaumoja. Lämpölaajenemisen kompensoiva jatkokappale huolehtii siitä, että tikashylly mukautuu joustavasti.