• Lehdistötiedotteet
  • Tuotteita koskevat lehdistötiedotteet

Yhdistelmäsuoja (T1+T2)

Kaksinkertainen suojaus jokaiselle rakennustyypille

VDE-testattu ylijännitesuoja (T1+T2) MCF75 ja MCF100 täyttää ylijännitesuojausvaatimukset ja sen avulla voi säästää jopa 25 prosenttia tilaa.

Ylijännitteiden aiheuttamien aineellisten ja henkilövahinkojen estämiseksi standardi SFS6000 velvoittaa tarvittaessa asentamaan uusiin ja laajennettuihin rakennuksiin sekä kaikkiin uusiin sähköasennuksiin ylijännitesuojan 2016 alkaen. Vakavat elektronisten laitteiden ja laitteistojen vauriot eivät aiheudu ainoastaan suorista salamaniskuista vaan paljon useammin ylijännitteistä, jotka syntyvät kahden kilometrin säteellä salamaniskuista.

Uusi tyypin T1 + T2 yhdistelmäsuoja MCF Compact suojaa tehokkaasti salamoiden ja ylijännitteiden vaikutuksilta. Laite asennetaan rakennuksen syöttöpisteeseen ja se suojaa teollisuuslaitoksia, toimistoja ja myymälöitä sekä asuintaloja. Sen voi ongelmitta asentaa salamasuojausluokkien 1-4 rakennuksiin ja se suojaa laitteistoja nimellisvirralla 315 A ilman erillistä etusulaketta. Yhdistelmäsuoja on saatavana 3-napaisena (TNC-verkko) ja 4-napaisena (TT- ja TNS-verkko) mallina. Jokaisessa mallissa on potentiaalivapaalla vaihtokoskettimella toimiva etähälytystoiminto ilman lisähintaa Värillinen toimintatilanosoitus ilmoittaa loppuasiakkaalle, toimiiko laite vielä.

Asennus on nopeaa ja vaivatonta, sillä yhdistelmäsuoja lukitaan vain kytkentäkaapissa olevaan asennuskiskoon. Lisäksi MCF Compact on tavallisiin ylijännitesuojiin verrattuna 25 prosenttia pienempi, joten se säästää tilaa ja on helpommin sijoitettavissa kytkentäkaappiin. Ylijännitesuojan päällä olevan QR-koodin avulla saa nopeasti teknistä tietoa OBO-verkkosivustolta eri päätelaitteilla kuten älypuhelimella tai tablettitietokoneella.